חמש מתיחות להקלה מיידית על כאבי צוואר וגב

כאבי גב תחתון וצוואר הן תופעות שכיחות מאוד ב-50 השנים האחרונות. הן סימפטום מובהק לאורח החיים המודרני הכולל ישיבה מרובה, מחסור בפעילות גופנית, סטרס ואכילה לא בריאה.הסטטיסטיקה אומרת שמעל ל85% מהאנשים סובלים או יסבלו מתופעות של כאבי גב תחתון וצוואר.ברוב המקרים הכאבים קלים וחולפים תוך כמה ימים אך הממצאים מצביעים על כך שתופעות אלו יכולות להפוך לכרוניות, או להתפרצויות כאב עזות המופיעות אחת לכמה חודשים.

ממצא נוסף ומאוד מעניין מראה כי מתוך כ-70% מהאנשים שאינם סובלים מכאבי גב - סביר שימצאו אצלהם נזק בדיסק כמו פריצה או בלט. לחילופין, אדם הסובל מפגיעה בעמוד השדרה לא בהכרח יסבול מכאבים כרוניים.

אם גם אתם סובלים מכאבי גב תחתון ו/או כאבי צוואר, ייתכן מאד שתחושת הכאב קשורה להתנהלות היומית בשגרת החיים שלכם בשנים האחרונות.

את מקור הכאבים בגב התחתון והצוואר קשה לזהות בוודאות. כאשר אנו חווים "צוואר תפוס" או "גב שנתפס" עלינו להבין שעל אף שהכאב יכול להיות מורגש נקודתית, מדובר באזורי גוף המאופיינים ברקמות רבות ועצבים רגישיםף דבר שעלינו להתייחס לאליו באופן מורחב בבואנו לטפל בבעיה.

לצערנו, אנשים מחפשים טיפול רק לאחר שהכאב מופיע או הופך למטרד בלתי נסבל ובכך אנו מתעלמים מצורך חשוב ביותר - המניעה. אנו יכולים להקטין משמעותית את הסיכוי לסבול מכאבי גב תחתון וכאבי צוואר בכך שנתרגל באופן קבוע רוטינה בריאה הכוללת תרגילים ומתיחות לשחרור, בנוסף לטיפולים אצל אנשי מקצוע."קל להגיד מאשר לעשות". למרבית האוכלוסיה אין את האפשרות הכספית ואת הזמן הפנוי כדי לטפל בעצמם בכל יום. המשמעות של טיפול אצל איש מקצוע היא הוצאה חודשית של אלפי שקלים והקדשת אינספור שעות לעניין.

מוסכם על הכל כי המפתח להצלחה בהתגברות ומניעה של כאבי גב תחתון וכאבי צוואר הוא בתירגול יומיומי קליל וקצר כדי להבטיח את חופש התנועה של השרירים, הגידים והמפרקים וכדי לחזק אותם ולמנוע פציעות או ניוון שיובילו להגבלת התנועה ולפגיעה באיכות החיים שלנו.

צירפנו עבורכם מס' מתיחות שניתן ורצוי לבצע יום יום וכשאפשר, גם פעמיים ביום כדי להבטיח גב בריא, אז אל תוותרו לעצמכם!

1. "תנוחת קוברה" זוקפי הגב (30-60 שניות).

מתחילים בשכיבה על הבטן, מניחים את הידיים ישרות כנגד הריצפה ואז מרימים למעלה את הכתפיים, חזה והבטן, מבלי להרים את האגן והירכיים.

תרגיל קוברה להקלה על כאבי גב תחתון כאבים בעצם הזנב כאבי גב אמצעי וגב תחתון תפוס

2. מתיחה לזוקפי הגב (30-60 שניות).

בישיבה על הרצפה עם רגליים ישרות לפנים, נמתחים עם הידיים לכיוון כפות הרגליים. ניתן לאחוז בשוקיים, לכופף את הראש מטה ולהחזיק כך.

מתיחת זוקפי גב להקלה על כאבי גב תחתון כאבים בעצם הזנב כאבי גב אמצעי וגב תחתון תפוס

3. מתיחת זוקפי גב ושרירי המותן (30-60 שניות בכל צד).

בעמידת פישוק כאשר 2 כפות רגליים מלאות על הרצפה, מיישרים 2 ידיים מעל הראש ומשלבים כפות ידיים. נמתחים הצידה לאחר מכן מחליפים צד.

אישה מבצעת מתיחת צד להקלה על כאב גב צידי וכאבי גב אמצעי

4. מתיחת הצוואר (30-60 שניות בכל צד).

בישיבה, אוחזים את הראש ומטים אותו כך שהאוזן הולכת לכיוון הכתף באותה צד. מפעילים מעט לחץ ומחזיקים. לאחר מכן מחליפים צד.

אישה מבצעת מתיחת צוואר להקלה על כאבי צוואר כאבים בצוואר וצוואר תפוס

5. מתיחת הכתפיים (30-60 שניות בכל צד).

בישיבה או עמידה, החזיקו את היד ישרה אל מול החזה ובעזרת היד השנייה אחזו באזור המרפק ומתחו כלפיכם את היד הישרה. לאחר מכן החליפו יד.

אישה מבצעת מתיחת כתף חיצונית להקלה על כאב בכתף ימין

דרך נוספת ומאד שכיחה כיום להקלה על שרירי הגב התחתון והצוואר וכדי להתגבר על הכאבים, היא שימוש במכשירי עזר רפואיים מתקדמים ומבוססים על מחקרים וניסויים.

באתר שלנו תמצאו מגוון מוצרי עזר רפואיים מתקמים שישפרו את איכות החיים שלכם ויחסכו מכם שנים של סבל, ביקורים אצל הרופא וטיפולים יקרים.

אנו מתמחים במוצרים ייעודיים לטיפול והפחתת כאבי גב תחתון וצוואר, ואת המוצרים באתר שלנו ניסו יותר מ8,000 ישראלים שכבר דיווחו על טיפול מוצלח ויעיל. את כל המוצרים שלנו תוכלו לנסות למשך 30 ימים כדי לוודא שהם מתאימים לכם.

התוכן באתר זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי

למאמרים נוספים

6 תרגילים לשחרור גב תחתון

 פורסם ב-28/11/21 ע"י סיוון אלחרר

איך הכי כדאי לכם לישון, ולמה?

 פורסם ב-28/11/21 ע"י סיוון אלחרר