איך לשחרר צוואר תפוס

אנחנו בוהים למסכים שלנו רוב היום, וזה לא מפתיע שהרבה מאיתנו סובלים מצוואר תפוס. למעשה, נתונים מסקר ראיון הבריאות הלאומי לשנת 2018 של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מראים כי 16.1% מהמבוגרים חוו כאבים בצוואר, כאבים בעורף וצוואר תפוס בשלושת החודשים האחרונים.

צוואר תפוס מתפתח בדרך כלל כאשר השרירים נחלשים עם הזמן עקב יציבה לקויה או כיפוף, כאשר שרירי הצוואר שלכם נחלשים ואתם מנסים לסובב את הראש, המפרק כבר לא זז בצורה חלקה כי עכשיו הוא לא במקום. לעתים קרובות המפרק תופס משהו, או מושך שריר או פוגע בעצב בצורה לא סדירה - או אולי שניהם.

במקרה הזו תחוו כאב מיידי. לגוף שלכם יש מנגנוני הגנה, הגוף שלכם לא רוצה שתיפגעו יותר, אז הוא מתכווץ. וזה יגרום לכם להרגיש שאתם אפילו לא יכולים לזוז - וישאיר אתכם לתהות מה עשיתם שהמצב נהיה כך.

הסתכלות מטה על צג המחשב שלכם כל היום עלולה לגרום לשרירים סביב מפרקי הצוואר להתעייף ולהימתח יתר על המידה. נהיגה במשך פרקי זמן ארוכים והסתכלות בטלפון יכולות להיות בעלות אותה השפעה. וביצוע זה יום אחר יום יכול ״להוציא״ את מפרקי הצוואר שלך מהמנח הטבעי שלהם.

אישה חווה כאבי צוואר כאבים בצוואר וצוואר תפוס

איך לשחרר צוואר תפוס? תרופות פשוטות:

שימו חום או קרח על האזור הכואב

השתמשו בקרח במשך 48 עד 72 השעות הראשונות, ולאחר מכן השתמשו בחום. ניתן להשתמש בחום עם מקלחות חמות, קומפרסים חמים או כרית חימום. הקפידו לא להירדם עם כרית חימום או שקית קרח במקום כדי למנוע פציעות בעור.

תמשיכו לזוז

עם זאת, הימנעו מפעולות טלטלות או מכאיבות. זה עוזר להרגיע את הסימפטומים שלכם ולהפחית את הדלקת.

ריצה ככלי להקלה על כאבי צוואר כאבי גב תחתון וגב תחתון תפוס

קבלו עיסוי עדין

בקשו מאדם קרוב לעסות בעדינות את האזורים הכואבים או הכואבים. כאשר עושים זאת, תקשורת היא חובה. בקשו מהם לנסות מגוון טכניקות עד שתמצאו אחת שמרגישה טוב.

שאלות שתרצו לענות עליהם הן ׳איך זה מרגיש? יותר או פחות לחץ?’ זה מה ששואל מטפל בעיסוי. תמשיכו לנסות ולהסתגל עד שתמצאו את הנקודות והטכניקות המתאימות לכם.

עם זאת, לא משנה באיזו טכניקה תבחרו, מומלץ שכל תנועות העיסוי יהיו מכוונות לכיוון הלב. זה תואם את הדרך שבה הדם זורם בוורידים שלכם, את הקווים הכחלחלים-סגולים הנראים מתחת לעור. לחץ גדול מדי שהולך בכיוון הלא נכון, הרחק מהלב שלכם, יש לו פוטנציאל להזיק.

ודאו שיש לכם מזרן וכרית מתאימים

נסו לישון על מזרון יציב ללא כרית או עם כרית צוואר מיוחדת.

אישה שוכבת על מזון שינה איכותי ברקע ענן להקלה על כאבי צוואר כאבים בצוואר וצוואר תפוס

השתמשו בצווארון צוואר רך

שאלו בקופת החולים שלכם לגבי שימוש בצווארון צוואר רך כדי להקל על אי הנוחות. אל תשתמשו בצווארון במשך זמן רב. זה עלול להפוך את שרירי הצוואר שלכם לחלשים יותר.

איך לשחרר צוואר תפוס עם מתיחות

המפתח להקלה על צוואר תפוס הוא מתיחה ומניפולציה נכונה. ביצוע תרגילי טווח תנועה איטיים, למעלה ולמטה, מצד לצד ומאוזן לאוזן, יכולים לעזור למתוח בעדינות את שרירי הצוואר. תנוחות יוגה מסוימות יכולות גם לעזור להקל על נוקשות.

הנה כמה מתיחות ספציפיות אחרות שתוכלו לנסות ליד השולחן או במכונית שעשויות לעזור לכם להימנע מצוואר תפוס:

גלגלו את הכתפיים במעגלים 10 פעמים. כווצו את השכמות יחד 10 פעמים. דחפו את ראשכם לאחור לתוך משענת הראש של הרכב והחזיקו כך למשך 30 שניות. הביאו את האוזן אל הכתף 10 פעמים בכל צד.

אישה חווה כאבי צוואר כאבים בצוואר וצוואר תפוס

טיפים למניעת כאבים בצוואר וצוואר תפוס

שימו לב לתנוחת השינה שלכם

אם הצוואר שלכם מפריע לכם, זה יכול להיות קשור למנח השינה שלכם. מומלץ לישון רק על הצד או על הגב - ולהימנע משינה על הבטן.

כשאתם ישנים על הבטן, לעתים קרובות תסובבו את ראשך לצדדים במשך שעות בכל פעם. שינה על הבטן יכולה גם להשפיע על הגב התחתון מכיוון שהבטן שלכם שוקעת במיטה אם אין לכם מספיק תמיכה.

גבר חווה כאבי צוואר כאבים בצוואר וצוואר תפוס

תרגלו ישיבה נכונה מול מחשב

כדי לעזור לכם להימנע מכאבים בצוואר וכאבים בעורף, הניחו את הצג בגובה העיניים, שבו זקוף והימנעו מהטיה וסיבוב ראשכם כלפי מטה או הצידה בזמן שאתם נמצאים במחשב. כמו כן, הקפידו לקחת הפסקות.

שימו לב לאופן הישיבה שלכם במכונית ובטלפון

כשאתם נוהגים או משתמשים בסמארטפון, הקפידו לקחת הפסקות תכופות ולהימנע מלכופף קדימה את הצוואר שלכם לפרקי זמן ארוכים.

ישיבה נכונה וזקופה המונעת כאבי גב תחתון גב תחתון תפוס וכאבי צוואר

כמה זמן נמשכים צוואר תפוס וכאבים בצוואר?

כמה זמן נמשך צוואר תפוס תלוי במגוון גורמים. זה כולל איזה סוג של פציעה גרמה לכך. למשל - תאונת דרכים, פציעת ספורט או משיכת שרירים מעבודה בחוץ - וכיצד אתם מגיבים לפציעה.

פעמים רבות, הסימפטומים יכולים להיעלם במשך תקופה של חודשים אם מפסיקים לבצע את ההתנהגות שגורמת לנזק. כאבים בצוואר וכאבים בעורף מתאונות דרכים יכולים להימשך זמן רב. אבל אם לא תחוו תאונה נוספת, הכאב שלכם בדרך כלל יעבור במשך כמה חודשים. עם זאת, אם לא תשנו הרגלים שגורמים לכאבים בצוואר וכאבים בעורף, כמו שימוש לקוי בצג מחשב, הכאב ימשיך ואולי יחמיר.

התוכן באתר זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי

למאמרים נוספים

6 תרגילים לשחרור גב תחתון

 פורסם ב-28/11/21 ע"י סיוון אלחרר

איך הכי כדאי לכם לישון, ולמה?

 פורסם ב-28/11/21 ע"י סיוון אלחרר