איך אלפי ישראלים מטפלים בכאבי גב תחתון ב7 דקות ביום?

כאבי גב תחתון וגב תחתון תפוס אינם מקרים נדירים, וסביר להניח שאתם מכירים לפחות אדם אחד שסובל מהתופעה. אז מי צפוי לחוות את הכאבים המדוברים, אילו סוגי כאבים קיימים ומהו הפתרון הכי מומלץ?

מבוא
כאבים בגב התחתון הינם מנת חלקם של תושבים רבים ברחבי העולם. על פי נתונים שונים,כ – 80% מאוכלוסיית העולם יחוו, בשלב מסוים בחייהם, כאבי גב תחתון או גב תפוס, וכ – 15% מתושבי כדור הארץ סובלים ברגע זה ממש מגב תחתון תפוס המדובר.

הסיבה העיקרית לשכיחות הכאבים המדוברים היא המיקום הפיזיולוגי. נקודה זו הינה בעלת שימוש רב במהלך חיי היומיום, לרבות במהלך ישיבה, ובמהלך שאר הזמן מהווה נקודה תומכת למשקל הגוף. אז מהם כאבי גב התחתון?

אישה חווה כאבי גב תחתון גב תחתון תפוס וכאבים בעצם הזנב

תסמיני הכאב בגב התחתון

הכאבים האמורים, אשר על פי רוב יופיעו בשטח שבין קו העכוז העליון לבין קו הצלעות התחתון, מגיעים בשלל סוגים, בהם שריפה, דקירות וכאב כללי. מעבר לך, הכאבים האמורים, אשר יכולים להקרין גם כלפי חלקים תחתונים יותר בגוף, אף עד לאזור הירך, יכולים להתגבש בהדרגה, או לחילופין, להגיע באופן פתאומי.

כאבי הגב השונים והגורמים לכאב גב חריף

ככלל, נהוג לחלק את כאבי הגב לשלושה סוגי כאבים, בהתאם להתמשכותם בגוף. בעוד כאבים כרוניים ותת כרוניים (מעל 12 שבועות ובין 12 – 6 שבועות בהתאמה) הם כאבים להם יש טיפול קבוע, כאבים חריפים, אשר לא אורכים למעלה מ – 6 שבועות, הם הכאבים בהם נעסוק.

על פי רוב, לא ניתן למפות את הסיבה לכאב, שכן לזה יש מגוון סיבות שבגינן הוא יכול לצוץ. בין היתר, פגיעה באחת הרקמות המרכיבות את האזור, לרבות שרירים, מפרקים סחוסים ועוד, יכולה להביא להתגבשות הכאב. אולם, לעיתים הסיבה לכאב ניתנת לאיתור בקלות יותר. בין היתר, על מקרים אלו ניתן למנות פריצות דיסק בולטות, גידולים בולטים או מוחשיים ועוד.

הסובלים הנפוצים מכאבי גב תחתון ועכוז

כאמור, כאבי גב תחתון אינם נדירים בקרב האוכלוסייה, וניתן לאתר בקרב מגוון רחב של אנשים.ראשית, מגיעים אלו אשר פעילות גופנית אינה חלק משגרת היומיום שלהם. מחסור בפעילות גופנית, לצידם גם ישיבה ממושכת והשמנה, הם חלק מהגורמים העיקריים לכאבים בגב התחתון ועלולים להוביל לדלקת בגב התחתון. נציין לעניין זה כי גם פעילות גופנית לא נכונה, בייחוד כאשר מדובר על אימוני משקולות כבדים, ואף פעילות יתר, יכולים להשפיע לעניין זה.

לא רק אלו – הגורמים הקבועים

כאבי גב תחתון, בדומה למחלות רבות נוספות, יכולות להגיע בעבור מספר אוכלוסיות מוגדרות. בין היתר, ניתן למצוא בין אלו מעשנים, צרכני אלכוהול בהיקף משמעותי וכן אנשים בעלי דיכאון וחרדה. נציין כי גם אלו אשר יציבתם אינה כראוי יכולים לחוות התקף נקודתי או קבוע של כאב גב תחתון.

אנימציית גבר חווה כאבי גב תחתון גב תחתון תפוס וכאבים בעצם הזנב

בנוסף לאלו, נציין כי ככל שעוברות השנים הגוף נחלש, והדבר רלוונטי במיוחד לעניין הגב התחתון, כאשר במרבית המקרים, יופיעו כאבי הגב האמורים לאחר חגיגות ה – 30. אוכלוסייה נוספת אשר נמנית עם אלו אשר סביר שיחוו כאבי גב תחתון הן נשים בהיריון, זאת לאור השינויים ההורמונליים שהגוף עובר במהלך תקופה זו, ובייחוד במהלך הטריימסטר השלישי.

הפתרון המומלץ - מכשיר אורתופדי ™Back Calm

אחד הפתרונות אשר מתגלים כיעילים ביותר לבעיה, ומאפשר התמודדות נוחה במהלך ששת החודשים, במידה ומדובר על כאב חריף, ולאורך כל החיים, במידה ומדובר על כאב כרוני, הוא המכשיר האורתופדי ™Back Calm מבית ספינאלי.

מתחו את הגב והחזירו את עמוד השדרה שלכם למצבו הטבעי, שקמו יציבה בריאה ונכונה ואפשרו זרימת דם עשיר בחמצן ברחבי הגוף. הפיגו מתחים וחרדות שנגרמים מהלחץ שבגוף תפוס וכואב.

הקלה על כאבי גב תחתון וגב תחתון תפוס עם מכשיר הגב של ספינאלי Spinaly Back Calm

התוכן באתר זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי

למאמרים נוספים

6 תרגילים לשחרור גב תחתון

 פורסם ב-28/11/21 ע"י סיוון אלחרר

איך הכי כדאי לכם לישון, ולמה?

 פורסם ב-28/11/21 ע"י סיוון אלחרר